لوگوی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران رونمایی شد

لوگوی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران رونمایی شد

لوگوی دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با طرحی از ابراهیم حقیقی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری المپیاد فیلمسازی نوجوانان، لوگوی دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که قرار است به عنوان یکی از بخش های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برپا شود، با طرحی از ابراهیم حقیقی رونمایی شد.

ابراهیم حقیقی در توضیحاتی درباره طراحی این لوگو گفت: مهمترین عنصر لوگو دست کودک و یا نوجوانی که یک جوانه سبز را در دست دارد که این دست با یک کادر قاب شده است و این کادر نماد سینما است. ترکیب دست، جوانه و کادر نشانه ای از امید به کودکان و نوجوانان است زیرا کودکان و نوجوانان هستند نسل ها را می سازند و از جوانه های در دست نهال و درخت های تنومند و استوار می سازند به همین دلیل برای طراحی لوگوی «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» باید به طرحی از سه عنصر دست، جوانه و کادر می رسیدم.

وی افزود: من به اتفاق بسیاری از هم دوره های خود که حدود ۲۵ تا ۳۰ سال سن داشتیم از سینمای آزاد شروع کردیم و در کنار ما افراد دیگری بودند که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سینما آموختند که اغلب آنها بعدها از سینماگران مطرح در سطح جهان شدند.

وی در پایان تاکید کرد: آموزش رکن اصلی ساختن نسل ها است و کودک و نوجوان آینده سازان هر سرزمینی هستند که می توان در وجوه مختلف روی آنها سرمایه گذاری کرد و متاسفانه این رکن مهم از پرورش نسل های پویا و نواندیش مغفول مانده است بنابراین برپایی چنین فضاهایی که آموزش را در برمی گیرد همیشه لازم و امیدوارکننده بوده است.

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار می شود. دومین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور» در دو بخش «فیلم» و «فیلمنامه» با پذیرش فیلم‌های ۳ دقیقه ای با موضوع آزاد است که گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال می توانند در این بخش از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت کنند.

علاقه‌مندان پس از ثبت نام در سایت جشنواره، www.iycs.ir می توانند به ارسال فیلم‌های تولید شده خود تا تاریخ ۱۸ مردادماه به دبیرخانه جشنواره به‌آدرس تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، کوچه نوزدهم، پلاک ۲۰، کدپستی: ۱۵۱۷۸۷۳۸۱۱، دفتر امور جشنواره ها اقدام کنند. همچنین ثبت ایده فیلمنامه در سایت جشنواره تا ۱۰ مردادماه میسر است.

کد خبر 4364362

mehrnews.com/news/4364362

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *