10 مهارت ضروری برای یک بازاریاب دیجیتالی

غالباً در دانشگاه ها اصول بازاریابی، چگونگی انجام تحقیقات بازار، اهمیت مشتری مداری را آموزش می دهند اما صحبتی در مورد فضای اینترنتی و دیجیتالی نیست.

دانشگاه های ما باید چه چیزی به دانشجویان برای بازاریابی دیجیتالی یاد بدهند؟

سوال مهم اینجاست که پس چه چیزی باید دانش آموختگان در مورد مهارت های بازاریابی بدانند تا بتوانند بازاریابان الکترونیکی بهتری باشند. در زیر فهرستی از این مهارت ها را با یکدیگر مرور می کنیم

۱- نوشتن و کپی رایت
اولین مورد، مهارت نگارش واضح و قانع کننده است. برقراری ارتباط روشن یکی از مهارت های لازم برای نوشتن پست های وبلاگ، فیس‌بوک و سایر شبکه های اجتماعی است. همچنین یک بازاریاب دیجیتالی باید به قوانین مالکیت معنوی، حق تکثیر و سایر مسایل حقوقی مرتبط با حوزه نگارش نیز اشراف داشته باشد.

۲- وردپرس
هنوز هم برخی از افراد در رزومه شان به مهارت هایی مانند ورد، اکسل یا پاورپوینت اشاره می کنند! اما نیاز امروز تسلط کار با CMS یا مدیریت محتوا هایی مانند وردپرس است. باید بتوانید یک نوشته بسازید یا تصویری مرتبط با آن را مشخص نمایید.

۳- ویرایش تصاویر
یک بازاریاب دیجیتالی باید علاوه بر مهارت خوب نوشتن و توانایی افزودن آن در وردپرس بتواند منابع تصویری نیز تولید کند. حالا نه به اندازه یک گرافیست ولی برای برطرف کردن نیازهای پایه مانند کاهش حجم، تغییر اندازه یا بالانس رنگ ها لازم است به فتوشاپ مسلط باشد.

۴- HTML
بله، HTML ضروری است. برای حل مشکلاتی در متن یک ایمیل یا نوشته ای در وردپرس لازم است تا مفاهیم پایه را بداند و حداقل بتواند تغییر رنگ یک لینک را انجام دهد.

۵- MailChimp
یکی دیگر از مهارت ها تسلط به مفاهیم ایمیل مارکتینگ و ابزارهای مدیریت خبرنامه های ایمیلی است. ساختن یک خبرنامه ایمیلی با ابزارهایی مانند MailChimp یا Aweber برای یک بازاریاب الکترونیکی ضروری است.

۶- Google AdWords
تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادوردز (Google AdWords) یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک است. مدیریت کمپین های تبلیغاتی در AdWords نیاز به آشنایی با این ابزار دارد، گرچه افراد با استعداد می توانند با شرکت در امتحانات آنلاین رایگان گوگل AdWords Certified شوند.

۷- تبلیغات فیس‌بوکی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک نیازمند مهارت و تجربه است که با توجه به هزینه های این تبلیغات، اشراف به مفاهیم پایه در تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک از ضروریات است.

۸- بازاریابی شبکه های اجتماعی
این سبک از بازاریابی بسیار مهم تر از راه انداختن یک کمپین تبلیغات فیس‌بوکی است و می تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. مدیریت صفحات فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام و تسلط به نحوه تعامل با مشتریان، حذف هرزنگاری ها و مجموعه از مهارت های ریز و درشت دیگر ضروری است.

۹- بهینه‌سازی موتور جستجو
یکی از مهارت های لازم برای یک بازاریاب دیجیتالی تسلط به مفاهیم سئو یا همان SEO که سرواژه کلمات Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. نیاز به آشنایی با مفاهیمی مانند عناوین، تگ ها، متا ها، چگالی کلمات کلیدی و تأثیر هر کدام بر رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد.

۱۰- بهینه سازی نرخ تبدیل
واژه CRO که سرواژه کلمات Conversion Rate Optimization یا بهینه سازی نرخ تبدیل است. مهارت و تجربه یک بازاریاب می تواند تعداد بیشتری از کاربران و بازدیدکنندگان فعلی سایت را به مشتریان یا مصرف کنندگان تبدیل کرده و نرخ تبدیل یا همان نسبت مشتریان به نسبت کل بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد.

https://webdesigniran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *