شخصی سازی در تجارت الکترونیکی: متناسب سازی مناسب برای هر کاربر

شخصی سازی در تجارت الکترونیک چیست؟ اگر هر چیزی را در وب مرور می کنید ، بهتر از آنچه فکر می کنید می دانید. بازاریابی شخصی از طریق جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کاربر انجام می شود تا محتوای مربوطه و پیشنهادات به آنها نشان داده شود. این می تواند به صورت تخفیف ، پیشنهادات ، پیگیری های ایمیل ویژه هر مشتری ظاهر شود.

تصویر شخصی سازی در برنامه تجارت الکترونیکی
تصویرگری توسط OrangeCrush
ساده ترین (و مشهودترین) مثال بازاریابی شخصی این است که تبلیغی را در فیس بوک می بینید ، مثلاً دستگاه رطوبت ساز که به فکر خرید آن بوده اید اما هنوز به طور کامل تصمیم نگرفته اید. شاید مدتی است که در سبد خرید شما قرار دارد. شاید شما به رطوبت سازهای دیگر نیز نگاه کرده باشید اما دوباره به این یکی برگردید. شاید شما در مورد قیمت و یا اینکه آیا تمیز کردن آن آسان است ، قاطع نیستید و یا در مورد آن تحقیق کرده اید.

اگرچه این یکی از نمونه هایی است که به چشم می خورد و اغلب “وحشتناک” است ، اما اگر شخصی سازی صریح انجام شود ، یک روش مهم برای ایجاد ارتباط بهتر با مصرف کنندگان است.

شخصی سازی در تجارت الکترونیکی به فروشندگان این امکان را می دهد تا آنچه را که به دست آورده اند ، برای هر مشتری خاص ارائه دهند ، به روشی که برای آنها مفید و جالب باشد. این به نوبه خود ، تجربه خرید را بهبود می بخشد و مشتریان بازگشتی را ایجاد می کند. بیایید نگاهی به میزان بیشتر مزایا بیندازیم.

چرا برندها از شخصی سازی در تجارت الکترونیکی استفاده می کنند؟

به نظر می رسد این پدیده جدید باشد ، چند دهه است که مزایای شخصی سازی در تجارت الکترونیکی توسط شرکت ها پیگیری و به اشتراک گذاشته شده است. آمازون به عنوان یک پیشگام در عمل شناخته می شود و فعالیت آنها در این زمینه می تواند به سال 1998 بازگردد. اما علاوه بر افزایش قابل توجه و ثبت شده در فروش مربوط به بازاریابی شخصی ، استفاده از این روشها چه جذابیتی دارد؟

ایجاد تجربه سرپرستی برای هر کاربر
شخصی سازی راهی برای تجارت الکترونیکی است تا از تجربه خرید حضوری تقلید کند.

در یک فروشگاه آنلاین ، شما توانایی این را ندارید که یک فرد فروشنده در اندازه و براکت خود چیزهایی را که ممکن است دوست داشته باشد برای مشتری به ارمغان بیاورد. شخصی سازی به ترجمه این تجربه به حوزه دیجیتال کمک می کند. ممکن است مشاهده کنید که این عمل در تجارت الکترونیکی کاملاً جهانی پذیرفته شده است ، زیرا م worksثر است.

“محصولات مرتبط” ، “بیشتر شبیه این” ، “ممکن است دوست داشته باشید” ؛ این ویژگی ها همه روشهایی است که شما می توانید سایر موارد مشابه مواردی را که در حال حاضر مشاهده می کنید (یا قبلاً آنها را مشاهده کرده اید) پیدا کنید.

شخصی سازی تجربه کاربر را بهبود می بخشد
از آنجا که شخصی سازی یک روش معمول و واقعیت فعلی صنعت تجارت الکترونیکی است ، باید توجه داشت که محتوای مربوطه تجربه ای به مراتب بهتر از محتوای تصادفی را ایجاد می کند. برای ساده سازی بیش از حد خود را آماده کنید اما – اگر من در یک فروشگاه آنلاین برای خرید کلوچه های وگان هستم و به طور مداوم در این فروشگاه کالاهای پخته شده وگان را خریداری کرده ام ، شاید علاقه زیادی به تهیه گوشت های پخته شده به من نداشته باشم.

آگاهی از تجربه مشتری را عمیق تر می کند
شخصی سازی می تواند ابزاری قدرتمند در ارزیابی یک تجربه کاملاً تخصصی برای مشتریان ، یادگیری روندهای فعلی و عادات خریداران باشد. این به تجارت الکترونیکی کمک می کند تا نسبت به کاربران حساس و درک شود.

چگونه می توان شخصی سازی مشتری را با موفقیت در وب سایت تجارت الکترونیکی یا طراحی خود ادغام کرد؟

شفافیت و همکاری با مشتریان کلیدی در این عمل است. مشتریان بیشتر به شخصی سازی پاسخ می دهند که توصیفی و روش باز است. طبق مطالعه دانشکده تجارت هاروارد که در مجله Journal of Consumer Research منتشر شده است ، “هنگامی که آنها به مردم پیام هایی را در کنار تبلیغات نشان می دادند که حاوی مواردی مانند” براساس کلیک شما در سایت ما توصیه می شود “، احتمال کلیک یا خرید آنها بیشتر از عدم ارسال پیام بود. حضور داشت. ”

https://99designs.com/blog/web-digital/ecommerce-personalization/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *