دامنه com. یا org. یا net. کدام بهتر است؟

انتخاب بین دامنه های .com و .org و .net

یکی از مشکل ترین انتخاب ها برای تعیین دامنه انتخاب پسوند مناسب مخصوصا مابین سه پسوند دامنه اصلی com. و net. و org. است.

از نظر SEO و به صورت فنی هیچ فرقی بین این سه پسوند دامنه با یکدیگر وجود ندارد.

هر سایت با محتوای مناسب و نزدیک تر به عبارت جستجو در موتورهای جستجو رتبه مناسب تری کسب می کند.

پسوند دامنه com.
پرطرفدارترین دامنه اینترنتی و یکی از پر انتخاب ترین و محبوب ترین دامنه های اینترنتی دامنه com. است. فراتر از محبوبیت اینکه تصور بیشتر افراد برای وب سایت یک شرکت com.[نام شرکت] است. دامنه com. معمولا به عنوان یک دامنه پرکاربرد برای شرکت های، موسسه های تجاری و بسیاری از اهداف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

پسوند دامنه org.
شاید یک زمانی org. به معنی یک سازمان یا نهاد سازمانی بود ولی اینطور نیست و هر فردی می تواند یک وب سایت با پسوند دامنه org. داشته باشد. با این حال هنوز هم org. برای سازمان های غیر انتفاعی مانند بنیادهای خیریه اولین انتخاب است. اگر وب سایت شما با دامنه org. معرفی شده؛ بازدیدکنندگان، شرکت یا کسب و کار شما را یک سازمان یا موسسه عام المنفعه یا سازمان خیریه تصور می کنند. البته برای کاربران ایرانی org. بیشتر به معنی سازمان های نیمه دولتی و خصوصی است.

انتخاب پسوند org. فقط برای سازمان های غیر انتفاعی و خیریه توصیه می شود.

  • پسوند دامنه net.
    پسوند دامنه net. پسوند پیش فرض برای شرکت های اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات شبکه های کامپیوتری است ولی شاید آخرین انتخاب برای یک شرکت تجاری یا کسب و کار اینترنتی باشد. با این که پسوند دامنه net. در آمار، پرطرفدارتر از org. است ولی برای کاربران مزیت خاصی ندارد و شاید در نظر بیشتر کاربران org. و com. پسوند های معتبرتری باشند. البته بسیاری دامنه net. را نوعی پشتیبان برای com. می دانند که شرکت ها برای جلوگیری از دسترسی رقبا و حفظ کپی رایت اقدام به خرید آن می کنند.

دامنه های سطح بالا
هفت نام دامنه سطح بالا و به نوعی اولیه از آغاز توسعه اینترنت در سال 1998 توسط ICANN انتخاب شده اند. از این هفت نام دامنه ی سطح بالا، سه نام دامنه com. و org. و net. عمومی هستند و می توانند توسط افراد حقیقی یا حقوقی خریداری شوند. چهار نام دامنه دیگر شامل edu. و gov. و mil. برای ایالات متحده و int. برای سازمان های بین المللی، انحصاری به شمار می آیند.

مقایسه آماری
در حالی که حدود 75 درصد از دامنه های ثبت شده در اینترنت com. هستند. اما دامنه های net. حدود 10 درصد و org. حدود 7 درصد از دامنه های ثبت شده را به خود اختصاص داده اند.

آمار دامنه های سطح بالا
منبع: The Verisign Domain Report Q1 2015, Vol.12 – Issue 1, March 2015
اعتماد و اعتبار
بارها و بارها از سوی گوگل عنوان شده که دامنه های مختلف فاکتور کاهش یا افزایش رتبه یک سایت نیستند اما عده زیادی از افراد نتایج آماری استقبال از یک دامنه مانند com. را در افزایش اعتبار سایت بی تاثیر نمی دانند. غالب کاربران نظر مثبتی به دامنه های com. دارند. البته اعتبار org. نیز نزد کاربران بالاست. اما دامنه هایی مانند info. یا biz. یا دامنه های رایگان به علت استفاده توسط اسپمرها و متقلب ها بازخورد خوبی در نگاه جستجوکنندگان ندارند.

https://webdesigniran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *