دریافت و انتشار خودکار پست ها در وردپرس با Scrapes Lite

انتشار محتوا روی سایت از مهم ترین دغدغه های یک مدیر سایت است که پس از راه اندازی آن معمولاً با مشکل مواجه می شود. خیلی از افراد سرعت انتشار خوبی ندارند و برخی دیگر از این کار خسته شده و بعد از مدتی دست از کار می کشند. بهترین محتوا هم برای سایت، نوشته و مطالبی است که برای اولین بار منتشر می شوند و از جای دیگری کپی نشدند. ولی تولید این گونه محتوا زمان بر و هزینه بردار است. برای اینکه کسی را مجاب کنید که برای سایت شما پست بنویسد، باید مبلغ چند صد هزار تومان و یا بیشتر را در نظر بگیرید. البته که این کار سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

اما به عنوان یک راه حل ساده تر و بدون هزینه، می توان از محتوای دیگر سایت ها و وبلاگ ها روی سایت خود استفاده کنیم. که البته برای اینکه این کار از نظر اخلاقی و قانونی با مشکلی مواجه نگردد، باید یک سری اصول را حتماً رعایت کنید. از جمله اینکه لینک منبع نوشته را حتماً در انتهای آن ذکر کنید.

در وردپرس برای اینکه به صورت دستی اقدام به کپی کردن نوشته های سایت خود نکنید، که زمان زیادی از شما سلب خواهد کرد، می توانید از افزونۀ Scrapes Lite استفاده کنید. این افزونه به صورت خودکار نوشته های سایت هایی که شما مشخص کردید را گرفته و درون سایت شما منتشر می کند.

صفحه افزونه Scrapes Lite در مخزن وردپرس
صفحه افزونه Scrapes Lite در مخزن وردپرس

نحوۀ کار Scrapes Lite به این صورت است که اول باید یک خزنده بسازید که نشانی یک سایت یا خوراک یک وبلاگ را می توانید به آن بدهید. تنظیماتش را انجام دهید که چطور و با چه فاصلۀ زمانی ای دریافت پست ها از سایت مبدأ انجام گیرد. پس از آن هم از الان به بعد افزونه کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. شما حتی می توانید نوشته های دریافت شده را به صورت در انتظار بررسی روی سایت خود ذخیره کنید که بعداً هم یک بار آنها را بررسی نمایید و سپس روی سایت خود منتشرشان کنید.

صفحه افزونه Scrapes Lite در پیشخوان وردپرس
صفحه افزونه Scrapes Lite در پیشخوان وردپرس

  1. در عکس بالا ما یک مورد را از قبل ساختیم که با عنوانی که در ستون Name مشخص شده است متمایز شده. در ستون Status وضعیت آن نمایان است که وقتی Complete زده شده، یعنی وظیفه به درستی انجام و کامل شده است. تاریخ و ساعت آخرین فعالیت ها هم در ستون Schedules درج شده است. اما در ستون Actions عملیاتی را می توانیم روی آن خزنده انجام دهیم. با کلیک روی Run همان لحظه می توانیم دریافت پست های آن سایت را اجرا کنیم. با کلیک روی Edit به صفحه ویرایش مشخصات آن مورد خزنده وارد می شویم. با کلیک روی Trash مورد حذف شده و به سطل زباله منتقل می گردد و در نهایت با کلیک روی Copy مورد رونوشت شده و شما می توانید آن را ویرایش نمایید تا یک خزندۀ دیگر با همان تنظیمات البته با کمی اختلاف داشته باشید.

اما برای اضافه کردن یک خزندۀ جدید باید روی Add New کلیک کنید. در این جا شما اول باید یک نام تعیین کنید و نوع خزیدن رو هم تعیین نمایید. اگر Feed را انتخاب کنید خزیدن بر اساس خوراک یا همان RSS سایت مورد نظر انجام می گیرد. اما اگر Single را انتخاب کنید نوشته ها تکی به صورت عادی خزیده می شوند. باید ببینید که برای سایت مورد نظر کدام مورد بهتر عمل می کند. اما Serial که غیرفعال است و باید حتماً نسخۀ پیشرفتۀ آن را خریداری کنید، به صورت سریالی اقدام به دریافت پست می کند.

افزودن خزنده جدید در Scrapes Lite
افزودن خزنده جدید در Scrapes Lite

پس از آن که نوع خزیدن را انتخاب کردید و تنظیمات آن را به درستی و طبق میل خود انجام دادید، روی Create کلیک کنید تا دیگر تنظیمات ذخیره شود و پس از اجرای خزنده طبق زمانی که تعیین کردید شروع می شود.

پس در اینجا ما با افزونۀ Scrapes Lite برای دریافت خودکار نوشته ها از دیگر سایت ها و انتشار آنها درون سایت وردپرسی خود به صورت خودکار آشنا شدیم. در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم وارد کردن نوشته ها از خوراک سایت به وردپرس را هم مطالعه نمایید.

webnology.ir

استفاده از افزونه Wordfence Security برای امنیت سایت وردپرس

از مهم ترین دغدغه های وبمسترهایی که سایت خود را با وردپرس راه اندازی کردند، این است که نکند یک روز سایت شان هک شود! این موضوع در بین خیلی از عزیزان مخصوصاً کسانی که تازه با دنیای طراحی سایت و وردپرس آشنا شدند، وجود دارد. اما باید به این دوستان عرض کرد که اگر یک سری اصول را رعایت کنید و راجع به آنها اطلاعات داشته باشید، سایت شما ۹۹ درصد امن بوده و نباید نگران هیچ چیزی باشید. یکی از این موارد بهره بردن از افزونه های امنیتی است که یکی از بهترین آنها افزونه Wordfence Security می باشد. در ادامه راجع به این افزونه بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

استفاده از افزونه Wordfence Security برای امنیت سایت وردپرس
استفاده از افزونه Wordfence Security برای امنیت سایت وردپرس

امنیت سایت را باید از زوایای مختلفی دید. باید با روش های مختلف حمله و نفوذ آشنا بود تا بتوان جلوی آنها را گرفت. اما برای این منظور نیازی نیست شما متخصص امنیت رایانه و شبکه باشید. بلکه همین که با اصول و تعاریف اولیه آشنا باشید، کفایت می کند. برای رسیدن به این نقطه هم اگر مقالات و آموزش های متعارف را مطالعه کنید، کفایت می کند.

اما افزونۀ Wordfence Security از دو قسمت کلی تشکیل شده است. یک قسمت همان دیوار آتش یا فایروالی است که دسترسی افراد و عوامل به سایت را بررسی می کند و اگر مخرب تشخیص داده شود، جلوی آنها را می گیرد. یک قسمت هم آنتی ویروس است که کارش بررسی امنیت بخش های مختلف سایت است که وقتی شما دستور اسکن یا پویش کردن سایت را می دهید یا خودش به صورت خودکار اجرا می شود، شروع به بررسی قسمت های مختلف سایت می کند تا اگر مورد امنیتی پیدا شد، آن را برطرف کند و به شما گوشزد نماید.

  1. بخش Scanner به طور خودکار مدام پایگاه داده اش را با سرورهای اصلی شرکت Wordfence به روز میکند تا اگر در آینده تهدید جدیدی کشف شد، سایت شما در برابر آن بتواند مقاومت نشان دهد. البته با توجه به اینکه این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پولی است، در نسخۀ پولی که دارای امکانات بیشتری است، سرعت این به روز رسانی برای یافتن تهدیدهای جدید بیشتر است. البته فراموش نکنید که با امکانات نسخۀ رایگان هم شما می توانید سایت خود را تا حد زیادی امن کنید.

یکی دیگر از امکانات این افزونه امکان تعمیر کردن فایل های آسیب دیده از نظر امنیتی است. یکی از کارهایی که کدهای مخرب روی سایت انجام میدهند، تغییر در محتوای کدهای فایل های سایت است. افزونه با بررسی کردن فایل های هست، قالب و پوسته های وردپرس با نسخه های اصلیِ آنها، اگر مورد مشکوکی پیدا کرد آن را تعمیر می کند که این امر سبب جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای سایت از نظر امنیتی می شود.

همان ابتدایی که افزونه Wordfence Security را فعال می کنید، از شما می خواهد که حالت پیشرفته مقابله با تهدیدهای امنیتی را فعال کنید. حالتی که سبب می شود تا قبل از اجرا شدن هر فایل وردپرس، ابتدا Wordfence وارد عمل شده و دسترسی را بررسی کند. اگر مطمئن بود، سپس اجازۀ انجام دیگر مراحل داده شود. برای فعال کردن حالت پیشرفته کافی است مراحل گفته شده توسط افزونه را دنبال کنید. در صورتی که هاست شما مشکلی نداشته باشد، به سادگی این حالت فعال می گردد.

و از دیگر ویژگی های افزونۀ Wordfence Security قابلیت هماهنگی با وردپرس شبکه است. به مانند حالت عادی می توانید افزونه را روی وردپرس فعال کنید، و تنظیمات را روی تمامی سایت از طریق بخش مدیریت شبکه انجام دهید.

این بود از توضیحات کامل و خواندنیِ افزونۀ Wordfence Security که به شما هم پیشنهاد می کنیم این افزونه را نصب و فعال کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
webnology.ir/

خرید لایسنس اشتراکی

اگر به دنبال لایسنس اشتراکی هستید، حتماً سایت ها و فروشگاه های مختلفی را زیر و رو کردید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و با کمترین هزینه بهترین لایسنس اشتراکی را خریداری نمایید. لایسنس های اشتراکی، جزء لایسنس های غیر رسمی هستند. بنابراین ممکن است برای هر نوع لایسنس اشتراکی مشکلی پیش آید که کیفیت سرویس شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین کیفیت لایسنس اشتراکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در حین خرید در نظر داشته باشید.

خرید لایسنس اشتراکی
خرید لایسنس اشتراکی

لایسنس اشتراکی از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است. به طوری که بیشتر مدیران سرورها ترجیح می دهند که برای کاهش هزینه های خود از این نوع لایسنس استفاده کنند. اگر خرید لایسنس اشتراکی را هم از جای مطمئنی انجام دهید، از نظر کیفیت محصول هم نباید نگرانی داشته باشید. بنابراین از هر نظر که نگاه کنیم، می بینم که خرید لایسنس اشتراکی به صرفه است و در افزایش حاشیۀ سود ما بسیار تاثیر گذار است.

خرید لایسنس اشتراکی از کجا؟
اما برای خرید باید از کجا اقدام کنید؟ ممکن است سایت های مختلفی اقدام به فروش لایسنس اشتراکی کنند. اما شما باید حسن سابقۀ فروشنده را حتماً بررسی کنید. کیفیت لایسنس های اصلی هر سرویسی معمولاً یکسان است. اما لایسنس اشتراکی دارای کیفیت های مختلفی هستند. ممکن است یک لایسنس مدام سرور و سرویس های شما را قطع کند. یا لایسنس اشتراکی ای وجود داشته باشد که از نظر کیفیت با لایسنس اصلی هیچ تفاوتی نداشته باشد.

بنابر دلایل مذکور، پیشنهاد ما به شما خرید لایسنس اشتراکی از وبنولوگ است. لایسنس های وبنولوگ از نظر کیفیت سعی شده در حد لایسنس اورجینال باشد. به طوری که با نصب چنین لایسنسی روی سرور خود، مشتری و حتی خودِ شما هیچ تفاوتی در محصول نهایی نخواهید دید. مثلاً اگر لایسنس سی پنل را خریداری و روی سرور خود نصب کنید، شما و مشتریان شما به هیچ عنوان متوجه موضوع نخواهند شد. آنها سرویس خود را به مانند حالتی که از لایسنس اورجینال استفاده می کنید، خواهند دید و از آن استفاده خواهند کرد.

قابل ذکر است که این لایسنس های اشتراکی قابلیت آپدیت از سرورهای اصلی را دارند. همچنین هر زمان هم که خواسته باشید مدیر سرور قادر است آن را به طور کامل از روی سرور خود حذف و از دیگر انواع لایسنس استفاده کند.

webnology.ir

لایسنس ارزان cPanel

cPanel نام کنترل پنلی است که با نصب آن روی سرورهای لینوکس، می توان به کاربران زیادی هاست یا فضای میزبانی برای راه اندازی سایت و سامانه های اینترنتی شان را داد. سی پنل را کاربرپسند ترین کنترل پنل می دانند. به این دلیل که از نظر رابط کاربری و امکاناتی که به مشتری ارائه می کند بسیار جذاب است. به عنوان مدیر سرور هم اگر قصد استفاده از این کنترل پنل را داشته باشید، باید لایسنس آن را خریداری کنید و روی IP سرور خود فعال کنید. اگر به دنبال لایسنس ارزان cPanel می‌گردید، با ادامۀ ماجرا همراه ما باشید.

لایسنس ارزان cPanel

لایسنس ارزان cPanel

 

ادامه خواندن لایسنس ارزان cPanel