چرا اکثر سایت های وبلاگی دو ستونه هستند ؟

چرا اکثر سایت های وبلاگی دو ستونه هستند ؟

از سال های پیش تا امروز وقتی سایت های وبلاگی را می دیدیم یک شباهت جالبی بین تمام این وب سایت ها بود . حالا اینکه موضوع این وبلاگ چه باشد معمولا سایت های دانلود . سایت های موسیقی و یا حتی سایت برخی خواننده ها ! به این شکل بود که از دو ستون چپ و راست استفاده می شد و در مرکز صفحه پست ها منتشر می شد .

به مرور زمان در طراحی وب سایت ها کمی تغییرات ایجاد شد و سایت های وبلاگی به یک ستون هدایت شدند و از طرفی مشکل خاصی هم به وجود نیامد و کیفیت و بیننده این سایت ها به خوبی حفظ و گاها از جذابیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار شدند .

دلیل استفاده از دو ستون در طراحی سایت وبلاگی چه بود ؟

اینکه دلیلش چیست و چه بوده به این موضوع مرتبط است که ابتدا باید نگرش سال های قبل طراحان وب را در نظر بگیریم که عموما طراحی سایت های وبلاگی را به این شکل انجام می دادند . سپس باید بگوییم که سایت های دانلود مثل موزیک و نرم افزار به دلیل تعدد پست هایی که قرار می دادند و موضوعات مختلفی را شامل می شد باید در صفحه به صورت بخش بندی این دسته بندی را تعریف می کردند و به همین شکل دو ستون قرار میداند که کاربر از هر دو سمت با این مطالب آشنا شود .

به مرور این موضوع کمی تغییر کرد و به یک ستون تبدیل شد . که امروزه شاهد این مدل از وب سایت ها هستیم .

دنيای صفحات وب با موشن ها جذاب تر می شوند

دنيای صفحات وب با موشن ها جذاب تر می شوند

تصویر اینکه در آینده طراحی وب سایت ها چه تحولی رخ می دهد کمی دور از ذهن نیست . خصوصا وقتی دنیای وب را در رصد خود داشته باشید و با علم بر اینکه در سراسر جهان برای طراحی وب سایت ها چه اتفاقاتی رخ می دهد . می توان به برخی نظریه ها دست یافت و به نتایج جالبی رسید .

خوب می دانیم کیفیت طراحی وب سایت ها به شکل چشم گیری در حال رشد است . بسیاری از طراحان گرافیک در کشورمان در تلاش هستند تا به روز ترین سبک های طراحی مدرن گرافیک دست یابند و همین موضوع سبک بسیاری از تحولات خصوصا در کشور عزیزمان شده است .

با این حال برخی پیش بینی ها حاکی از آن است که موشن گرافیک ها در دنیای وب طی سال های پیش رو نقش مهمی را ایفا می کنند . دیگر شما در طراحی هدر سایت ها شاهد یک تصویر ثابت نیستید و باید از تصاویر جذاب و متحرک استفاده کنید . همین موضوع میل کاربران و بیننده ی صفحات وب را به سمت و سوی این مدل وب سایت ها هدایت می کند . در حال حاضر این سبک از طراحی در برخی وب سایت های سطح بالای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد .