کمیک برای طراحان

کمیک برای طراحان

ما هر ماه مجموعه ای از کمیک ها را که به طور انحصاری برای WDD ساخته شده اند ، ارائه می دهیم.

این مطالب پیرامون طراحی وب ، وبلاگ نویسی و موقعیت های خنده داری است که در زندگی روزمره به عنوان طراح با آن روبرو هستیم.

این کاریکاتور های عالی توسط جری کینگ ، کاریکاتوریست برنده جوایزی ساخته شده است که یکی از کارتونیست های منتشر شده ، پرکار و همه کاره در جهان امروز است.

پس برای چند لحظه ، از برنامه روزانه خود فاصله بگیرید ، بخندید و از این کارتون های خنده دار لذت ببرید!

 

آزمون: چه تعداد تصحیح طراحی وب را می دانید؟

آزمون: چه تعداد تصحیح طراحی وب را می دانید؟

طراحی وب پر از کلمات اختصاری مانند WWW (شبکه جهانی وب) و HTML (زبان نشانه گذاری HyperText) است. اما در واقع چند اصطلاح را که ما هر روز استفاده می کنیم می شناسید؟

مسابقه سرگرم کننده ما را انجام دهید و ببینید چه تعداد از شما را می شناسید (یا می توانید حدس بزنید)!

اخبار محبوب طراحی هفته: 22 مارس 2021 – 28 مارس 2021

طرفداران طراحی روزمره داستان های باورنکردنی صنعت را به وب سایت خواهران ما ، Webdesigner News ارسال می کنند. همکاران ما آن را غربال می کنند ، بهترین داستان ها را از بین دنیای طراحی ، UX ، فناوری و توسعه انتخاب می کنند و آنها را به صورت زنده در سایت قرار می دهند.

ادامه خواندن اخبار محبوب طراحی هفته: 22 مارس 2021 – 28 مارس 2021

جامع ترین دستورالعمل بررسی هرگز

گرامرلی برای چه کسی است؟ آیا یک ابزار بررسی گرامر مانند Grammarly می تواند جایگزین ویرایشگر و مصحیح انسانی شود؟ آیا Grammarly checker ارزش آن را دارد؟ آیا چک های رایگان Grammarly برای من کافی است یا باید به Grammarly Premium ارتقا پیدا کنم؟ آیا باید Grammarly را روی Chrome نصب کنم؟ Grammarly برای Word چقدر موثر است؟ آیا بارگیری برنامه دسک تاپ Grammarly ارزش آن را دارد؟ س questionsالاتی دارید … همه ما می خواهیم به آنها پاسخ دهیم.

ادامه خواندن جامع ترین دستورالعمل بررسی هرگز

تحصیل پزشکی در خارج از ایران

تحصیل پزشکی در خارج از ایران

تحصیل پزشکی در خارج از ایران

شاید شما هم یکی از خیل افرادی باشید که خود را در یک آینده رؤیایی، پزشک، دندانپزشک یا داروساز می‌بینند و در پی تحصیل علوم پزشکی هستند. تحقق این رؤیا البته کار آسانی نیست. مهم‌ترین مانع در مسیر رسیدن به آن، در همان آغاز پیش روی شماست؛ کنکور. بخشی از کسانی که پشت کنکور پزشکی می‌مانند، راه تحصیل پزشکی در خارج از ایران را در پیش می‌گیرند. این مسیر هم فراز و نشیب‌های خود را دارد.

تحصیل پزشکی در خارج از ایران

تحصیل پزشکی در خارج از ایران جنبه‌های مثبت و منفی مختلفی دارد. شما به‌عنوان یک متقاضی تحصیل در رشته‌‌های پزشکی ابتدا باید به‌صورت  واقع‌بینانه و با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، محل تحصیل خود را انتخاب کنید. این معیارها چه چیزهایی هستند؟

اعتبار مدارک

باید دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرک آن در ایران یا هر کشور دیگری که برای کار کردن پس از تحصیل در نظر دارید، معتبر باشد.

شرایط پذیرش

شرط پذیرش دانشجویان دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در برخی از کشورها و دانشگاه‌ها، قبولی در آزمون ورودی است. در مقابل، کشورها و دانشگاه‌هایی هم هستند که دانشجویان را صرفا بر مینای مدرک و سابقه تحصیلی پذیرش می‌کنند. همچنین  برخی از کشورها و دانشگاه‌ها، از متقاضیان تحصیل رشته‌های پزشکی، مدرک زبان می‌خواهند ولی دسته دیگر نیازی به مدرک زبان ندارند.

شرایط پذیرش شامل شرط سن هم می‌شود که از این نظر غالب کشورها محدودیت‌های مشابهی دارند.

براساس شرایط آسان پذیرش (نداشتن آزمون و عدم نیاز به مدرک زبان) و اعتبار مدارک در ایران، تحصیل پزشکی در چین و همچنین تحصیل پزشکی در روسیه بهترین گزینه‌های پیش روی علاقمندان رشته‌های پزشکی هستند. تحصیل پزشکی در گرجستان هم از نظر اتحادیه اروپا و آمریکا کیفیت و اعتبار لازم را دارد. دانشگاه‌های پزشکی گرجستان همچنین محدودیت سنی برای پذیرش دانشجویان ندارند.

هزینه‌های قابل پرداخت

تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور تنها در دانشگاه‌های دولتی برخی از کشورها ممکن است که آنها هم شرایط سختی برای پذیرش دانشجویان دارند. پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اغلب کشورها و دانشگاه‌ها رشته‌های پرهزینه‌ای محسوب می‌شوند اما می‌توان دانشگاه‌هایی را هم پیدا کرد که ضمن معتبر بودن و داشتن شرایط ورودی آسان، شهریه کمتری هم نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارند.

در انتخاب محل تحصیل البته باید به هزینه‌های زندگی هم توجه کرد و کشورهایی را در اولویت قرار داد که هزینه زندگی قابل پرداختی داشته باشند. از این نظر کشورهای اروپای شرقی و همچنین چین انتخاب‌های خوبی هستند.

زبان تحصیل

تحصیل پزشکی در خارج از ایران به زبان انگلیسی در چه کشورهایی ممکن است؟ امروزه کشورهای غیرانگلیسی زبان زیادی هستند که دوره‌های دانشگاهی مختلف را به زبان انگلیسی هم ارائه می‌کنند و این موضوع شامل رشته‌های پزشکی هم می‌شود؛ کشورهایی مثل چین و گرجستان که مدرک زبان هم نیاز ندارند. هرچند طبیعتا دانشجویان باید به اندازه کافی زبان انگلیسی بدانند.

فاکتورهای دیگر

مجموعه‌ای از فاکتورهایی که در بالا گفتیم، در انتخاب محل تحصیل دخیل هستند. موضوعات ریز و درشت دیگر، مثل دریافت آسان ویزا و دوری و نزدیکی جغرافیایی یا فرهنگی به ایران هم می‌توانند در انتخاب مقصد تأثیرگذار باشند.

اطلاعات را از کجا بگیریم؟

چگونه اطلاعات لازم را درباره شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف به دست آوریم؟ برای به دست آوردن اطلاعات هر کشور باید به چندین وبسایت مراجعه کنیم و در نهایت هم باز ممکن است تصویر روشنی به دست نیاوریم. ما در وبسایت مدیکال پرتال با توجه به این خلأ و نیاز کوشیده‌ایم مجموعه‌ای نسبتا کامل را از اطلاعات لازم درباره تحصیل پزشکی در خارج ازایران گردآوری کنیم؛ کامل، دقیق و البته به‌روز و به‌دور از جهت‌گیری‌های تجاری.

گام اول در مسیر تحصیل پزشکی در خارج از کشور داشتن اطلاعات کامل و برخورداری از یک بینش درست برای انتخاب محل تحصیل است. مدیکال پرتال می‌تواند شما را در برداشتن این قدم مهم یاری کند.

خبر