میزان فروش فروشگاه اینترنتی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان فروش فروشگاه اینترنتی به چه عواملی بستگی دارد؟

امروزه روش خرید با توجه به گسترش تمایلات افراد به وب تغییر کرده است، همچنین نحوه مقایسه کردن کالا توسط افراد و تصمیم گیری آنها برای خرید دچار تغییر زیادی شده است. از آنجا که تقاضا برای فروشگاه‌های اینترنتی به سرعت در حال افزایش است و در این دوران، رقابت شدیدتر شده است، صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی باید بتوانند مشتریان وفادار زیادی را جذب کنند تا بدین طریق کسب و کار خود را گسترش دهند. این بدان معنا نیست که شما نیاز به صرف مقدار زیادی پول برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود دارید؛ حتی تغییرات و پیشرفت‌های کوچک می‌تواند بر روی میزان فروش شما از فروشگاه اینترنتی مؤثر باشد.
عوامل مؤثر بر میزان فروش فروشگاه اینترنتی
در این مقاله بیان می‌کنیم که چه عواملی می‌تواند بر میزان فروش از فروشگاه اینترنتی تأثیرگذار باشند و در نتیجه بتوانید فروش خود را افزایش دهید.
داشتن فروشگاهی جذاب و گیرا

بدون شک، فروشگاه اینترنتی شما نماینده کسب و کار شماست، از این رو فروشگاه را جذاب و گیرا بسازید. فروشگاهی که منظم، خوب و به درستی سازماندهی شده باشد؛ بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خواهد کرد و منجر خواهد شد که دوباره در آینده بازدیدکنندگان بر روی فروشگاه اینترنتی شما کلیک کنند، محصولات آن را مشاهده کنند و تصمیم به خرید بگیرند، بنابراین فروشگاهی که به خوبی سازماندهی نشده باعث می‌شود افراد از دوباره کلیک کردن آن در آینده دوری کنند. از آنجایی که نگاه و تأثیر اولیه بسیار مهم است، از ایجاد یک فروشگاه حرفه‌ای، مدرن و خوب اطمینان حاصل کنید که این امر اولین تأثیر همیشگی خود را خواهد گذاشت.
اطلاعات بیشتر: نقش و تاثیر رنگ در میزان فروش کسب و کار

اعتمادسازی قبل از توسعه برند

اعتبار و شهرت بدون شک مهمترین مورد است؛ به خصوص در این دوران شدید رقابتی، مشتریان ابتدا اعتبار وبسایت را قبل از خرید کردن بررسی می‌کنند. بنابراین هدف، اعتمادسازی برای مشتریان شما از روز اول و دریافت بازخورد از آنهاست. این امر به شما کمک خواهد کرد اعتبار قوی ایجاد کنید. برای اینکه شهرت بالایی را ایجاد کنید می توانید از مواردی مانند ارائه ضمانت نامه محصولات، نمایش نظرات مشتریانی که بیشترین رضایت را داشتند و نیز تعامل با مشتریان خود به کار برید.
اطلاعات بیشتر: بهترین فروشگاه اینترنتی را از آن خود کنید
آگاه بودن از الویت‌های مشتریان هدف

برای اینکه بتوانید بر روی فروش خود تأثیر گذار باشید باید بدانید تمایلات مشتریان شما چیست. این امر به شما کمک خواهد کرد که تعیین کنید چه محصولاتی را در ابتدا باید برای جذب مشتریان خاص خود قرار دهید. همچنین شکی نیست که باید محصولات را در دسته‌بندی‌های مختلف سازماندهی کنید تا مشتریان به آسانی مورد دلخواه خود را بتوانند بیابند، اما باید تمام این دسته‌بندی‌ها را در صفحه اصلی یا صفحه فرود خود نشان دهید.
گذاشتن امتیاز بندی و نظردهی برای محصولات توسط مشتریان

این امر نه تنها باعث اعتبار برندتان می‌شود بلکه بازدیدکنندگان را ترغیب به خرید می‌کند. اعتبار محصول نیز بسیار مهم است؛ به این دلیل که اغلب افراد از «نظرات بیرونی» برای تصمیم گیری از خرید محصول استفاده می‌کنند. برای مثال، آنها محصولی را انتخاب خواهند کرد که 50 مورد نظر مثبت در مورد آن محصول بوده است نسبت به محصولی که هیچ نظری ندارد، حتی اگر آن را دوست داشته باشند. بنابراین باید مشتریان راضی خود را تشویق کنید که نظر و یا امتیاز در مورد محصول بدهند.
تمرکز بر روی جزئیات لازم

اگر بازدیدکنندگان به صفحات محصولات شما آمده، اما اکثر آنها بدون خرید یا کلیک کردن بر روی دکمه «افزودن به سبد خرید» وبسایت را ترک کنند، در نتیجه باید بر روی جزئیات محصولات تمرکز کنید. همراه با نمایش تصاویر خوب از محصولات، مفیدترین و مهم ترین جزئیات را نمایش دهید. این جزئیات شامل قیمت، شرایط ارسال، مشخصات محصول و تخفیفات می‌باشد. با این حال، جزئیات دیگری از جمله تعداد اقلام فروش رفته، موجودی انبار، امتیاز بندی و تصاویر واضح از محصولات در زوایای مختلف را می‌توانید برای جذب حداکثر خرید اضافه کنید.
بازدیدکنندگان را مجبور نکنید که در وب سایت شما ثبت نام کنند

هیچکس دوست ندارد برای دسترسی به وبسایت شما ثبت نام و ایجاد حساب کاربری کند. بنابراین اگر این مرحله را دارید آن را حذف کنید، در غیر اینصورت باعث از دست دادن مشتریان بالقوه خود می‌شوید. اگرچه لازم است آدرس ایمیل یا سایر اطلاعات ارزشمند که می‌تواند کمک کند با آنها ارتباط برقرار کنید را دریافت کنید؛ اما اولین مرحله را برای آنها ساده و بی دردسر انجام دهید. شما می‌توانید از آنها درخواست کنید که یک حساب بعدا ایجاد کنند یا می‌توانید به آنها اجازه دهید به عنوان مهمان خرید کنند. این امر قطعا منجر به نرخ تبدیل خواهد شد.
اطمینان از پشتیبانی خوب برای مشتریان خود

هرگز تأثیری را که پشتیبانی خوب برای مشتریان شما می‌تواند ایجاد کند، نادیده نگیرید. همچنین می‌توانید برای فروشگه اینترنتی خود پشتیبانی آنلاین قرار دهید تا اطمینان بیشتری مشتریان از شما کنند. البته لازم به ذکر است که اگر پشتیبانی آنلاین را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید اما وقتی کاربری پیامی را ارسال می‌کند و شما دیر پاسخ دهید، این امر قطعا نتیجه معکوسی را خواهد داشت و بیشتر باعث بی‌اعتمادی می‌شود.
بنابراین، پشتیبانی سریع و مثبت را برای مشتریان خود تضمین کنید. به درخواستها و نظرات مشتریان خود در اسرع وقت پاسخ دهید. مورد دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که خریداران دو برابر مشتاق‌تر هستند تا پاسخهای منفی را نسبت به آنهایی که پاسخشان مثبت است، به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که باید از رضایت مشتریان خود مطمئن باشید.
کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی

اغلب موارد، مشتریان به دلیل رقابت سخت، از محصولات جدید آگاه نیستند. از این رو می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی برای شناساندن محصولات جدید خود، کمک بگیرید. شما می‌توانید تصاویر و فیلم‌های محصولات خود را همراه با بک‌لینک به آن محصول در وب سایت تجارت الکترونیک خود ارسال کنید. این امر قطعا منجر خواهد شد محصول بیشتر شناخته شود و همچنین نرخ تبدیل افزایش یابد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله زیر در وب 24 را دنبال کنید.
توصیه هایی برای بالا بردن میزان فروش از طریق شبکه های اجتماعی
تخفیفات و پیشنهادات

کلمه «رایگان» می‌تواند واژه شگفت انگیزی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش باشد؛ به این دلیل که این کلمه آنها را تحریک می‌کند و باعث ایجاد احساس مثبت برای خرید می‌شود. بنابراین، پیشنهادات خود را با تخفیف های ویژه و پیشنهادات مربوط به محصولات مورد علاقه آنها ارائه دهید. این یک واقعیت شگفت انگیز است که در بیشتر مواقع، بازدیدکنندگان قصد خرید کالای خاص را ندارند؛ آنها فقط به دلیل تخفیف بزرگ ارائه شده، ممکن است آن محصول را خریداری کنند. حتی ارسال رایگان محصول می‌تواند به عنوان یک تخفیف بزرگ محسوب ‌شود. بنابراین از این تاکتیک‌ها برای جذب مشتریان بیشتر ستفاده کنید.
اطلاعات بیشتر: تاثیر ارسال رایگان محصول در میزان فروش
موارد ذکر شده در بالا، راهنمایی‌های ساده ای بود که می‌توانند بر روی جذب مشتریان به فروشگاه اینترنتی شما مؤثر باشند و بدین طریق بر روی میزان فروش از فروشگاه اینترنتی شما تأثیر بگذارند. شما فقط باید استراتژی مناسب را برای رسیدن به مشتریان خود و رضایت آنها انتخاب کنید؛ بدون اینکه نیاز داشته باشید هزینه‌های زیادی را برای دستیابی به حداکثر مشتری صرف کنید. در عوض شما باید نیاز مشتریان خود و انتخاب مخاطبان هدف خود را بدانید و سپس استراتژی‌های خود را بر این اساس برنامه‌ریزی کنید.

https://www.web24.ir

یک دیدگاه در “میزان فروش فروشگاه اینترنتی به چه عواملی بستگی دارد؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *