راهنمای جامع بک لینک سازی – بخش دوم

برخلاف تمام مزایایی که پست مهمان میتونه برای سایت داشته باشه، ممکنه ناگهان با یه جریمه شوکه بشید. در هر حال نوشتن پست وبلاگ با هدف کسب بک لینک یکی از روشهای خیلی پردردسره! و بسته به اینکه کجا و چطوری لینک گرفتید، ممکنه خطراتی رو متوجه وب­سایتتون کنه.
اگه دارید پستهای مهمان مینویسد و اونها رو روی سایتهایی میذارید که به اسپم کردن و کیفیت پایین معروف هستند، وب سایتتون نه تنها بهتر نمیشه بلکه بدتر هم میشه و قطعا رتبه­اش روی موتورهای جستجو کاهش پیدا میکنه، تازه اگه جریمه نشید.
بنابراین باید خیلی به جزئیات دقت کنید که لینکهای باکیفیتی از این طریق بگیرید تا منجر به افزایش رتبه سایتتون بشه. برای این منظور رعایت نکات زیر توصیه میشه:

نوشتن پست مهمان در حوزه موضوعی یکسان با سایتتون
نوشتن پست مهمانی که حاوی محتوایی عالی و نکات حرفه­ای و تخصصی باشه
نوشتن پست مهمانی که حاوی انکورتکست­های مناسبی باشه، انکورتکستها باید به وضوح لینکها رو توصیف کنند.
پست مهمان باید از کیفیت دستوری و نگارشی و ویرایشی بالایی برخوردار باشه.
پست مهمان باید برای خواننده ها مفید باشه.
پستی که بعنوان مهمان مینویسید باید در سایتی که منتشرش میکنید تک باشه و مشابهی نداشته باشه.
پست مهمان نباید پر از هایپرلینک باشه. زیاده روی نکنید.
پست مهمان رو باید روی یک سایت مقتدر، ارزشمند و مرتبط به کارتون منتشر کنید.


فقط در صورتی پست مهمان بنویسید که همه این عوامل رو رعایت کنید، اما برای اینکه پستهایی که مینویسید مؤثرتر باشند از گامهای زیر پیروری کنید:

گامهایی برای نوشتن پست مهمان مؤثر
1- موقعیتهایی رو که میشه روشون پست مهمان نوشت پیدا کنید
قبل از اینکه بخواهید شروع به نوشتن کنید باید اول وقت بذارید و در مورد موقعیتهایی که میتونید روش پستتونو منتشر کنید تحقیق کنید. باید سایتهایی رو پیدا کنید که ترافیک بالایی دارند و در عین حال در زمینه کاری خودتون هستند. پیشنهاد میکنم این عبارتها رو گوگل کنید تا بتونید سایتهای مناسب رو پیدا کنید:

پست مهمان
برای ما بنویسید
مقاله مهمان
فرصتهای نوشتن پست مهمان
نویسنده شراکتی
میخواهید بنویسید
نیاز به نویسنده
ثبت پست وبلاگ
در سایت ما شریک شوید
ستون مهمان
ثبت محتوا
ثبت محتوای شما
ثبت پست
این پست توسط … نوشته شده
پست مهمان، ارسالی از
راهنمای ارسال پست مهمان
شما هم یک پست بنویسید
یک مقاله ثبت کنید
راهنمای شریکان نویسنده
نویسنده مشارکتی
ثبت اخبار
وبلاگ نویس مهمان شوید
وبلاگ نویس مهمان
درخواست پست مهمان
جستجو برای پست مهمان
پذیرش پست مهمان
درخواست نویسنده
درخواست مقاله
نویسنده شوید
نویسنده مهمان شوید
شریک شوید
پست مهمان ثبت کنید
مقاله ثبت کنید
نویسنده مهمان
شما هم نکاتتان را بیان کنید
در URL میتونید عبارت guest post و gust blogger رو هم بذارید
یا میتونید به صورت “کلیدواژه خودتون+پست مهمان” سرچ کنید.
2- عنوان مناسب پیدا کنید
پست مهمان مثل سفیر برند شماست، بنابراین اگه میخواهید پستتون مؤثر باشه باید مطمئن بشید که دارید به سمت جلو حرکت میکنید. بعد از اینکه بهترین مکان رو برای نوشتن پست مهمان پیدا کردید، باید عنوانی انتخاب کنید که به نیازهای مخاطب شما اشاره داشته باشه. برای این کار باید مخاطب­تونو مطالعه کنید، پست مهمانهای دیگه رو بخونید یا دنبال حوزه هایی بگردید که شاید به نحوی غیرمستقیم یا دورتر به کار شما ارتباط پیدا میکنند.
3- با سایتی که پیدا کردید ارتباط بگیرید
در گذشته خیلی از پست نویسی مهمان سوءاستفاده شده و به همین دلیل خیلی از سایتها پست مهمان قبول نمیکنند، به خصوص از تازه واردها. اما اگه به نظرتون یه موضوعی برای مخاطبین سایتی مناسب اومد و فکر کردید شاید براشون جالب باشه، احتمالش زیاده که به پیشنهادتون برای نوشتن پست مهمان فکر کنند. باید سه تا ایده خوب بهشون بدید یا یه پست کامل و باکیفیت براشون بفرستید. یادتون نره کارتونو پیگیری کنید، اینطور نباشه که مطلب رو بفرستید و بعد یادتون بره برای کدوم سایت فرستاده بودید.
4- پستتونو منتشر کنید
بعد از اینکه پستهاتونو نوشتید، قدم بعدی اینه که منتشرشون کنید. خیلی مواظب باشید که اسپم نکنید و متنتون پر از لینک نشه. برای اولین بار یک یا دو تا لینک دیگه کافیه.
یادتون نره فعال باشید و به نظراتی که براتون ارسال میشه جواب بدید، پستی رو که نوشتید روی شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و از سایتی که پستتونو منتشر کرده بخاطر موقعیتی که در اختیارتون گذاشته و اعتمادی که بهتون کرده تشکر کنید.
پست نویسی به عنوان مهمان، روش معتبری برای لینک گرفتن اما به شرطی که برای سایتی که قراره پست روش منتشر بشه و مخاطبانش مفید باشه.
در بخش بعدی میخواهیم درباره روش مؤثر دیگه ای برای ساخت لینک صحبت کنیم، یعنی اینفوگرافی­ها.

اینفوگرافی: چطور به کمک اینفوگرافی لینک بسازیم
حتما تا الآن داشتید فکر میکردید اینفوگرافی که فقط یه عکسه، چطوری میتونه به لینک سازی کمک کنه. با من همراه باشید تا براتون توضیح بدم. تو این بخش نحوه ساخت اینفوگرافی تأثیرگذار رو آموزش میدم تا بتونید از طریق اینفوگرافی هایی که میسازید هزاران اشتراک و لینک باکیفیت بگیرید.
مرحله اول: تحقیق
اول باید راجع به ایده هایی که برای اینفوگرافی میشه روشون مانور داد فکر کنید. یه مداد و کاغذ یا یه تبلتی چیزی دم دستتون باشه تا هر ایده ای به ذهنتون رسید سریع یادداشت کنید. بعد از اینکه تمام ایده هایی که به ذهنتون رسید رو یادداشت کردید باید راجع به تک تکشون تحقیق کنید و اطلاعاتی که میشه تو اینفوگرافیتون ازش استفاده کنید رو جمع آوری کنید. باید اطلاعاتی جمع کنید که بشه با تصویر نشونشون داد و بتونه از سمت مخاطب یه پاسخ عاطفی رو برانگیزونه.
مرحله دوم: توسعه محتوا
بعد از جمع آوری اطلاعات و سازماندهیشون، مرحله بعدی توسعه محتواست. توسعه محتوا برای اینفوگرافی با توسعه محتوا برای پست وبلاگ فرق داره. برای اینفوگرافی باید محتوایی تولید کنید که قابل به تصویر کشیده شدن باشه. در ضمن باید از رنگهای و پوزیشن های مختلف برای هر ایده استفاده کنید.
مرحله سوم: ساخت پیش نویس کاغذی
برای این کار میتونید از کاغذ و خودکار استفاده کنید و یه اسکچ از طرحی که تو ذهنتونه بزنید. هدف این پیش نویس اینه که رنگها، موقعیت قرارگیری و ایده هایی که با هم بهتر هماهنگ میشن رو مشخص کنید. شما که دوست ندارید بعد از اینکه طراحی اینفوگرافیتون کامل شد، حسرت بخورید که ای کاش از یه نماد یا رنگ دیگه استفاده کرده بودید.
مرحله چهارم: طراحی
اگه خودتون میتونید با نرم افزار طراحی کنید و وقتشو دارید میتونید این مرحله رو هم خودتون انجام بدید، اما میتونید ساخت اینفوگرافیتونو به طراح اینفوگرافی هم بسپرید. اگه قراره با یه طراح کار کنید، باید شفافیت داشته باشید تا کارتون کار باکیفیتی دربیاد.
مرحله پنجم: بازبینی
اولین خروجی کار هیچ وقت عالی نیست. بعد از اینکه اولین پیش نویس اینفوگرافیتونو گرفتید باید روش وقت بذارید و مشکلات، اشتباهات، اشکالات تایپی و هر مشکل طراحی که داره رو پیدا کنید.
مرحله ششم: کار درون-سایت
این جنبه از کار، برای هدف لینک سازی خیلی مهمه. باید حالا اینفوگرافیتونو در سایتتون جا بدید. شاید بخواهید روی وبلاگتون منتشرش کنید و با صفحات فرود خاصی تبلیغش کنید. حتی میتونید لینکهایی درست کنید که بقیه هم بتونن اینفوگرافیتونو در سایتشون نمایش بدن. اگه میخواهید این کارو بکنید باید مواظب باشید کدها رو در قسمتی از سایتتون بذارید که کاربرها بتونن مشاهده کنند، چون اکثر عصاره لینک از همینجا میاد.
یه نکته دیگه اینه که باید دکمه های اشتراک گذاری رو براش فعال کنید. اگه اشتراک گذاری اینفوگرافیتون راحت باشه، احتمال اینکه تو سطح اینترنت پخش بشه زیاده. اینطوری هم بک لینک میگیرید و هم ترافکتون بالا میره.
مرحله هفتم: تبلیغ
همونطور که قبلا گفتم، نباید فقط به تولید محتوای خوب اکتفا کنید. باید در عین حالی که محتوا تولید میکنید، آوازه­شو به گوش همه برسونید. پس اینفوگرافیتونو هم باید روی شبکه های اجتماعی مرتبط تبلیغ کنید. حتی میتونید یه کپی از اینفوگرافتیونو به سایتهای مقتدر حوزه کاری خودتون بفرستید تا روی سایتشون نمایش بدن. اگه اینفوگرافیتون خیلی خوب باشه، کسی نمیتونه در برابرش نه بگه و به سرعت همه جا بک لینک میگیرید.

ایمیل: نظریه­ای زیرکانه برای ایجاد لینک مؤثر
اگه دنبال یه روش زیرکانه و مؤثر برای ساخت لینک میگردید، باید از این روش استفاده کنید. منظور از ارسال ایمیل، اینه که به مالکان سایتهای دیگه نامه بنویسید که میون محتواشون بهتون لینک بدن.
نوشتن نامه های این سبکی برای گرفتن بک لینک از سایتهای مقتدر یه امر ضروریه. اما در عین حال یکی از اون روشهاییه که خیلی از وبلاگ نویسها باهاش درگیرند. یعنی کلی ایمیل به این منظور ارسال میشه و حتی به یکیش هم شاید جواب داده نشه.
با اینکه گفتم این روش ضروریه، ممکنه زمان­بر و خسته کننده هم باشه، اما ارزش بک لینکهایی رو که در مقابل میگیرید داره. به طور متوسط به ازای هر 100 تا ایمیلی که میفرستید باید بتونید 5 تا بک لینک بگیرید. اگه میبینید نمیتونید برای هر 100 ایمیل 5 تا بک لینک بگیرید، شاید دارید این کارها رو انجام میدید:

به سایتهایی ایمیل میزنید که در حوزه کاری شما نیستند.
به رقباتون ایمیل میزنید.
بیشتر از اینکه به ارزش کار فکر کنید به بک لینک تمرکز دارید.
محتوای وب سایتتون ضعیفه.
متن ایمیلتون ضعیفه و ترغیب کننده نیست.
اگه میخواهید بتونید ایمیلهای موفقیت آمیزی بنویسید از این نکات پیروی کنید:

منابع متفاوت لینک رو بشناسید
باید تحقیق کنید. قبل از اینکه شروع به ایمیل زدن کنید، باید یکم وقت بذارید و در مورد سایتهایی که پتانسیل بک لینک دادن بالایی دارند تحقیق کنید. میتونید از ابزارهایی مثل Open Site Explorer هم کمک بگیرید.
میتونید برای پیدا کردن منابع لینک از نکاتی که برای تحقیق در مورد پست مهمان گفتم در گوگل هم استفاه کنید.

فهرستی از اسامی و آدرسهای ایمیل پیدا کنید
اگه میخواهید مردم به ایمیلهاتون پاسخ بدن باید مثل آدم باهاشون رفتار کنید نه روبات. اگه فرد رو با اسمش مورد خطاب قرار بدید احتمال داره حداقل یه نگاهی به رزومه­تون بندازه. میتونید اسم مدیر سایت رو از خود سایت دربیارید. یکم زمانبره ولی اگه بخواهید میتونید کسی رو برای این کار استخدام کنید.

به قالب کار توجه کنید
میدونید چطوری میشه که بعضی از ایمیلها زیبایی بصری خیلی زیادی دارند؟ حتی با وجود اینکه میدونید تبلیغاتی هستند اما باز هم دوست دارید نگاهشون کنید. اینها بخاطر قالب و ظاهر ایمیله. پس شما هم وقت بذارید و قالبی انتخاب کنید که مخاطب رو به نگاه کردن و خوندن ایمیل ترغیب کنه. میتونید حتی از قالبهای مختلف استفاده کنید و ببینید کدوم یکی مؤثرتره.

فایده برسونید

  1. هرچقدر هم اینو تکرار کنم باز هم کمه. باید همیشه به مخاطبتون فایده برسونید. ایمیلی نفرستید که فقط روی خودتون و وبسایتتون متمرکز باشه. باید شما هم به طرف مقابل یه پیشنهاد وسوسه انگیزی بدید که نتونه در برابرش مقاومت کنه. مثلا یه اطلاعاتی که مشتری اونها بهش توجه نشون میده یا مثلا پیشنهاد تبادل لینک. پس حتما هر ایمیلی که میفرستید حاوی یه پیشنهاد مفید هم برای طرف مقابل باشه.

پیگیر باشید
پیگیر باشید اما ایمیل تکراری یا بی ربط نفرستید. مردم خیلی پرمشغله اند و ممکنه خیلی هاشون برای بار اول ایمیلتونو نخونند. باید در ارائه پیشنهادتون پیگیر باشید تا اینکه مطمئن بشید پیشنهادتون رد شده.

نکات پیشرفته ایجاد لینک
جدا از نکاتی که در مورد پست مهمان، اینفوگرافی و ارسال ایمیل گفتیم، روشهای پیشرفته تری هم برای لینک سازی وجود داره که بر اساس روشهای کلاه سیاه و کلاه سفید هستند و عملکردشون به اثبات رسیده.

فصل سوم
عوامل تعیین کننده قدرت صفحه

همونطور که قبلا هم گفتم همه لینکها یکسان نیستند. بعضی هاشون بهتر کار میکنند و بعضی هاشون اصلا ارزشی ندارند. یکی از جنبه های مهم ایجاد لینک اینه که قدرت لینکهاتونو اندازه بگیرید. شما که نمیخواهید وقتتونو برای ساخت لینکهایی بذارید که هیچ فایده ای هم براتون ندارند.
یه سری معیارها میتونن قدرت صفحه رو مشخص کنند. با توجه به این معیارها میتونید تشخیص بدید چه لینکهایی ارزش وقت گذاشتن دارند و کدومها بی نتیجه اند.
در واقع قدرت صفحه عامل خیلی مهمیه. قبل از اینکه حتی بخواهید وقت بذارید تا یه منبعی رو راضی کنید بهتون لینک بده، اول قدرتشو بسنجید، ببینید اصلا ارزششو داره یا نه.
برای تعیین قدرت صفحه ای که میخواهید لینکتونو روش بذارید باید دو عامل رو بررسی کنید. یکی رتبه صفحه و یکی هم اقتدار صفحه:

اقتدار صفحه
این معیار 100 نمره داره که عملکرد یه صفحه خاص رو روی موتورهای جستجو پیش بینی میکنه. اقتدار صفحه بر اساس داده هایی سنجیده میشه که وب سایت Mozscape اونها رو فهرست کرده. اقتدار صفحه با شمارش تعداد لینکها، MozRank، MozTrust و چند عامل دیگه تعیین میشه. برای تعیین اقتدار صفحه از یک ماشین یادگیری استفاده میشه این ماشین الگوریتمی رو پیدا میکنه که بیشترین تطبیق رو با رتبه بندیهای هزاران نتیجه سرچ داره.
اقتدار صفحه به صورت لگاریتمی گزارش میشه. اینطور که ماز میگه، افزایش نمره از 20 به 30 راحتتر از افزایش نمره از 70 به 80 هست. الگوریتمی که برای محاسبه اقتدار صفحه بکار میره دائما بروز میشه و بخاطر همین ممکنه اگه چند وقت بعد دوباره اقتدار صفحه تونو اندازه بگیرید عددش فرق کرده باشه.

رتبه صفحه
رتبه صفحه در دنیای سئو خیلی مشهوره و توسط پایه گذاران گوگل ابداع شد. رتبه صفحه کیفیت و کمیت لینکهای هر صفحه وب رو تعیین میکنه و بر این اساس به میزان اهمیت و اقتدار اون صفحه یه نمره از 0 تا 10 میده.

وقتی رتبه صفحه ای 10 باشه یعنی بالاترین حجم لینکهای داخلی رو داره. رتبه 5 هم یعنی تعداد لینکهای داخلی صفحه خوبه، رتبه های 3 و 4 لینکهای داخلی متوسطی دارند. سایتهای جدید که هیچ لینک داخلی­ای بهشون اشاره نکرده معمولا رتبه 0 میگیرند.

قدرت صفحه بر اساس یه سری عوامل تعیین میشه:
1- لینکهایی که به اون دامنه و URL داده شدند.
2- موقعیت سایت روی گوگل برای چهار کلمه تگ عنوان
3- عصر دامنه
4- تعداد لینکها از دامنه های .edu و .gov
5- لینکها از ویکی­پدیا، del.icio.us و DMOZ.org
6- رتبه صفحه گوگل، رتبه الکسا و چند معیار دیگر

بعضی از ابزار رایج برای اندازه گیری قدرت صفحه
1- PageRank extension for Chrome
2- Google Toolbar for PageRank
3- MozBar for measuring Page Authority

اقتدار دامنه: قدرت وب سایتتان را اندازه بگیرید
اقتدار دامنه هم توسط Moz توسعه یافته و معیاری است از 0 تا 100 که عملکرد سایت رو روی موتورهای جستجو پیش بینی میکنه. بر خلاف اقتدار صفحه که به رتبه صفحه خاصی تمرکز داره، اقتدار دامنه رتبه کل وب سایت رو تعیین میکنه.
خیلی ها برای مقایسه دو سایت از اقتدار دامنه استفاده میکنند. به خصوص اگه بخواهید سایت خودتونو با سایت رقیب تحلیل مقایسه ای کنید میتونید از این معیار کمک بگیرید.
اقتدار دامنه از ترکیب همه معیارهای لینک شامل لینک دهی ریشه دامنه ها، تعداد کل لینکها، MozRank و MozTrust محاسبه میشه. و بعد همه اینها با هم ترکیب میشن تا یک نمره بدست بیاد.
ماز اقتدار دامنه رو با استفاده از ماشین یادگیری در برابر الگوریتم گوگل تعیین میکنه تا ببینه نتایج موتور جستجو بر اساس چه مدلی تولید شده­اند. بیش از 40 سیگنال تو این محاسبات استفاده شده­اند. نمره اقتدار دامنه هم نوسان داره.

مقایسه اقتدار دامنه و اقتدار صفحه
مهمترین تفاوت بین اقتدار دامنه و اقتدار صفحه اینه که اقتدار دامنه قدرت رتبه گیری کل دامنه ها یا دامنه های فرعی رو پیش بینی میکنه در حالی که اقتدار صفحه قدرت یک صفحه تنها رو اندازه میگیره.

ارتباط: عاملی مهم برای موفقیت لینکهای ایجاد شده

ارتباط یکی از مهمترین معیارها برای موفقیت لینک سازی است. به خصوص با وجود این همه تلاشی که گوگل برای ارائه نتایج مرتبط با عبارت سرچ کرده کاربرها داره انجام میده. مسئله ارتباط برای تمام جنبه های وب سایت و سئو بکار میره اما بیشتر از همه به کلیدواژه ها ربط داره.
اگه میخواهید سایتی بسازید که مرتبط باشه و لینک جذب کنه باید روی جاسازی کلیدواژه های مرتبط در محتوای مرتبط سرمایه گذاری کنید. توقع نداشته باشید با یکی دو بار اجرای این قانون تبدیل به یه سایت مرتبط بشید. ارتباط نیاز به فعالیت دائم داره و باید پیوسته کلیدواژه های مناسبی رو بکار بگیرید و از استراتژی محتوا استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.
یه تحقیق کلیدواژه عمقی انجام بدید و کلیدواژه هایی که بدست آوردید رو طوری سازماندهی کنید که براحتی بتونید بهشون دسترسی داشته باشید. برای اینکه این کار درست انجام بشه باید از کلیدواژه هایی استفاده کنید که مطمئنید به حوزه کاری خودتون ربط دارند.
برای اینکه ارتباط بالایی داشته باشید باید به این نکات توجه کنید:

صفحه فرود
صفحه فرودتون باید مرتبط با عبارتی باشه که کاربر میخواد براش سرچ کنه. اگه صفحه فرود مرتبط نباشه، هر کار دیگه­ای که برای سئو انجام بدید هم بی خودی خواهد بود. ارتباط از صفحه فرودتون شروع میشه بنابراین باید روی استفاده از تگ­های متای مرتبط، انکورتکست­ها و تگ های تصاویری استفاده کنید که به حوزه کاری خودتون ربط دارند.

محتوا
باز هم تکرار میکنم که محتوا پادشاهه. هر چقدر هم بگم کم گفتم. به هیچ وجه نمیشه از زیر نوشتن و ارسال محتوای خوب و ارزشمندی که به موضوع سایتتون ربط داره در برید. محتوایی که روی وب سایت یا صفحه فرودتون منتشر میکنید، باید به محتوای روی کل وب سایتتون ربط داشته باشه. تمام محتوای سایتتون باید برای خواننده ها مفید و ارزشمند باشه، چون رتبه سایتتون بر اساس فعالیتهای مخاطبانتون تعیین میشه.

لینک­ها
ساخت لینکهای مرتبط، قلب مقاله است. دیگه الآن نمیشه فقط روی لینک داخلی تکیه کرد، اینها مال قبلها بود. گوگل به شدت به ارتباط اهمیت میده، اگه لینکهاتونو روی سایتهایی بسازید که به سایت خودتون ربطی ندارند، به جای اینکه رتبه بگیرید جریمه میشید. ساخت لینکهای مرتبط یعنی ساختن بک لینکهایی در سایتهای مقتدر و مرتبط با حوزه کاری خودتون.
قطعا داشتن یه صفحه فرود، محتوای خوب و لینک مرتبط، میتونه ارتباط کلی سایتتونو روی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود ببخشه.

فصل چهارم
ابزارهایی مفید برای تعیین پروفایل بک لینک
Ahrefs
Ahrefs بین متخصص­های بازاریابی آنلاین خیلی محبوبه و در ردیابی بک لینکها و کلیدواژه ها بهتون کمک میکنه. این ابزار میتونه نشونتون بده که رقباتون در درون خودشون دارن چی کار میکنند.
Open Site Explorer
یه بررسی کننده لینک که روی توسعه پروفایل لینک داخلی باکیفیت تمرکز داره. این ابزار در تحقیق بک لینکها، کشف لینکهایی که سایتتونو عقب نگه میدارند و پیدا کردن فرصتهای ایجاد لینک خوب کمکتون میکنه.
SEO PowerSuite
این یکی بیش از 5 میلیون کاربر داره که با استفاده از ابزارهای SEO SpyGlass و SEO PowerSuite در تحلیل آسان پروفایل لینک بهشون کمک میکنه. این ابزار یه فهرست از لینکهایی که به سایت خودتون و رقیب­تون وارد میشن بهتون میده و معیارهای کیفی لینک رو مشخص میکنه، بررسی های ضد جریمه براتون انجام میده و گزارش بک لینک میده.
Linkody
یه ابزار بررسی بک لینک خودکار که نسبت به بررسی دستی بک لینکها کلی تو وقت و انرژی­تون صرفه جویی میکنه.
LinkResearchTools
اگه دنبال ابزاری میگردید که نشونتون بده کدوم استراتژی ایجاد لینک به درد وبسایتتون میخوره از این ابزار استفاده کنید. با این ابزار میتونید همه لینکهاتونو با استفاده از 97 معیار تحلیل کنید.
Majestic SEO
این ابزار در زمینه سئو خیلی محبوبه، شاید علتش این باشه که کار باهاش راحته. فقط کافیه URLتونو تو نوار سرچ وارد کنید و بقیه کارها رو خودش انجام میده و نتایج رو نشونتون میده.
Monitor Backlinks
این ابزار بخاطر بررسی لینکهای بد سایت شما و لینکهای خوب سایت رقیبتون محبوب شده.
یکی دیگه از ویژگی های جالب این ابزار رایگان تواناییش در مرتبط شدن با اکانت آنالتیکس گوگله. به این ترتیب وقتی یک بک لینک بگیرید یا از دست بدید با یه ایمیل بهتون هشدار میده تا بتونید به نحوه عملکرد رقباتون در ایجاد لینک دقت بیشتری داشته باشید.
sitedar.com/blog/903-backlink-tutorial-2.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *